AMD RDNA 3 Navi 31 dispune de șase MCD-uri cu până la 384 MB Infinity Cache
Informații noi cu privire la GPU-ul flagship RDNA 3 de la AMD, Navi 31, au fost dezvăluite de @Kepler_L2, conform cărora cipul poate avea până la 384 MB de Infinity Cache în pachete standard și 3D.
Informațiile se referă în special la nava amiral AMD RDNA 3, cipul Navi 31. Până în prezent, nu avem nicio informație cu privire la cipul de top, care este cunoscut doar sub numele de Navi 3x, astfel încât Navi 31 ar trebui să păstreze poziția de vârf atunci când va fi lansat în acest an și ar putea fi înlocuit de o variantă mai rapidă anul viitor.
Acestea fiind spuse, se confirmă că GPU-ul AMD Navi 31 va avea un design avansat al ambalajului chiplet cu Infinity Cache de ultimă generație. Potrivit lui @Kepler_L2, care a cercetat diverse patch-uri și jurnale din driverele AMD, se pare că GPU Navi 31 va avea până la 6 MCD (Multi-Cache Dies).
384MB I guess.
— Kepler (@Kepler_L2) July 13, 2022
32MB + 64-bit MC normally, +32MB 3D V-Cache on some models.
— Kepler (@Kepler_L2) July 13, 2022
Se presupune că fiecare MCD dispune de până la 32 MB de memorie cache standard și va fi disponibil și în varianta 3D V-Cache. Acestea se rotunjesc până la 256 MB de cache standard, dar insiderul menționează că vor exista și câteva variante cu 3D V-Cache, iar acestea vor ajunge până la 384 MB Infinity Cache. Infinity Cache vine, de asemenea, în dimensiune de 32 MB, jumătate din ceea ce este prezentat pe piesele Zen 3 3D V-Cache (64 MB), dar din moment ce există 6 MCD-uri pentru a lucra, cipul poate oferi teoretic un plus de 256 MB de Infinity Cache prin împachetare 3D, dar se pare că doar jumătate dintre MCD-uri vor primi 3D V-Cache integrat pe ele prin 3D Stacking. Așadar, sunt 256 MB de V-Cache standard și 128 MB de V-Cache 3D pentru un total de 384 MB Infinity Cache.
Aceasta reprezintă o creștere de 3 ori mai mare decât cea a vârfului de gamă AMD RDNA 2, Navi 21, care dispune de numai 128 MB de Infinity Cache total. Arhitectura Infinity Cache a ajutat AMD să pompeze mai multă lățime de bandă către GPU, ceea ce îi permite să elimine blocajele de memorie și să ofere o memorie cache rapidă aproape de GPU, în loc să treacă prin VRAM.