Potrivit unui nou raport publicat de The New York Times, Microsoft a oferit companiei Sony un contract pe 10 ani pentru a păstra Call of Duty pe PlayStation la începutul acestei luni. Aceasta este substanțial mai mult decât acordul obligatoriu propus anterior, despre care șeful Sony Interactive Entertainment, Jim Ryan, a declarat că acoperă doar trei ani (dincolo de contractele existente) și că este inadecvat din mai multe puncte de vedere.

Totul face parte din eforturile continue ale Microsoft de a convinge autoritățile de reglementare (în principal în SUA, UE și Marea Britanie) să permită finalizarea tranzacției de 69 de miliarde de dolari cu Activision Blizzard. Atât autoritățile de reglementare din UE, cât și cele din Marea Britanie și-au exprimat recent îngrijorarea că potențiala exclusivitate a Call of Duty ar putea crea avantaje neloiale pentru Microsoft, în principal pe piețele de abonamente și de jocuri în cloud.

De asemenea, ambele autorități de reglementare au început acum analize mai aprofundate ale tranzacției. Potrivit raportului NYT, Comisia Federală pentru Comerț din SUA analizează acordul cu ajutorul a peste zece membri ai personalului, care au intervievat directori Microsoft, precum directorul general Satya Nadella și președintele Brad Smith. În plus, sursele spun că FTC a cerut acum altor companii de jocuri să furnizeze declarații sub jurământ cu privire la potențialele lor preocupări, ceea ce poate indica faptul că FTC se pregătește să combată afacerea. Pe de altă parte, din câte am văzut, singura companie care se opune în mod deschis ca Activision Blizzard să se alăture Microsoft este Sony; unele, precum Take-Two, s-au pronunțat chiar în favoarea încheierii tranzacției.

Totuși, Sony face tot posibilul pentru a opri această afacere. De câteva luni, ei susțin că Call of Duty este de neînlocuit, iar într-o scurtă declarație pentru NYT, Jim Ryan a declarat că Microsoft este un gigant tehnologic cu o istorie de dominare a industriilor, ceea ce face foarte probabil ca alegerile pe care le au jucătorii în prezent să dispară dacă această afacere va continua. Microsoft, la rândul său, ripostează. În timp ce CEO-ul Gaming, Phil Spencer, a afirmat că i-ar fi imposibil să semneze un contract care să promită că Call of Duty va rămâne pentru totdeauna pe PlayStation, el a subliniat, de asemenea, că nu ar avea niciun sens din punct de vedere comercial să elimine franciza de pe consolele Sony; de fapt, ar dori să o aducă și pe platformele Nintendo, tratând-o așa cum au făcut-o cu Minecraft.

Spencer a subliniat apoi că acordul cu Activision Blizzard nu se referă deloc în principal la Call of Duty pe console; mai degrabă, este vorba de extinderea prezenței Microsoft pe mobil, în principal cu produsele King (Candy Crush, de exemplu). Fără aceasta, întreaga afacere cu jocuri ar putea deveni nesustenabilă, având în vedere importanța tot mai mare a mobilului în cadrul pieței.Totuși, cifrele record înregistrate recent de Call of Duty ar putea să nu ajute argumentul Microsoft. Modern Warfare 2 a câștigat 1 miliard de dolari în primele zece zile de la lansare, iar Warzone 2.0 a înregistrat deja 25 de milioane de jucători (ca să nu mai vorbim de un trafic record pe internet) în primele cinci zile de la lansare.