Sony PlayStation 5 primește suport pentru rata de reîmprospătare variabilă
Sony a anunțat astăzi că aduce rata de reîmprospătare variabilă pe consola PlayStation 5. Funcția va fi implementată printr-o actualizare de software, care va fi disponibilă la nivel global în această săptămână. Sony a anunțat pentru prima dată că această caracteristică va reveni în noiembrie 2020.
VRR pe PlayStation 5 poate fi activată printr-o opțiune din setările ecranului și video. Aceasta poate fi aplicată doar jocurilor suportate sau poate fi forțată să funcționeze pe toate jocurile printr-o opțiune suplimentară. Această din urmă opțiune poate provoca unele efecte vizuale neașteptate și nu va funcționa neapărat în toate cazurile.
Sony a anunțat o listă de titluri care vor primi suport VRR nativ în următoarele săptămâni. Printre acestea se numără Astro’s Playroom, Call of Duty: Vanguard, Call of Duty: Black Ops Cold War, Destiny 2, Devil May Cry 5 Special Edition, DIRT 5, Godfall, Marvel’s Spider-Man Remastered, Marvel’s Spider-Man: Miles Morales, Ratchet & Clank: Rift Apart, Resident Evil Village, Tiny Tina’s Wonderlands, Tom Clancy’s Rainbow Six Siege și Tribes of Midgard.
Mai multe jocuri vor primi suport nativ pentru VRR prin intermediul unei actualizări a jocului. Caracteristica va fi probabil inclusă și la lansare pentru jocurile viitoare.
Din nefericire, există o capcană în acest anunț, și anume faptul că funcția este compatibilă doar cu televizoarele și monitoarele care acceptă HDMI 2.1. În timp ce suportul VRR a fost adăugat oficial la specificațiile HDMI odată cu versiunea 2.1, producătorii de televizoare și monitoare au activat funcția chiar și pe modelele HDMI 2.0.
Aceasta este o decizie destul de bizară din partea Sony, deoarece consolele Xbox Series X/S și chiar consolele Xbox One X/S au acceptat VRR chiar și pe monitoarele HDMI 2.0. Decizia Sony va face ca doar cei câțiva utilizatori cu ecrane HDMI 2.1 să poată folosi această funcție, marea majoritate a utilizatorilor fiind lăsați pe dinafară.
Pentru cei care se întreabă despre ce este vorba, rata de reîmprospătare variabilă semnalează unui afișaj compatibil să se actualizeze doar atunci când consola sau GPU-ul emite un nou cadru. Acest lucru asigură că rata de reîmprospătare a afișajului este perfect sincronizată cu ieșirea afișajului, ceea ce elimină cazurile de screen tearing fără a fi nevoie să activați vsync și reduce, de asemenea, problemele legate de inconsecvențele de timp de cadre atunci când consola nu poate ține pasul cu rata de reîmprospătare fixă a afișajului. Rezultatul final este o experiență de joc mai lină, mai consistentă și mai receptivă.
Cei care au un PlayStation 5 și un afișaj HDMI 2.1 vor putea experimenta acest lucru în cursul acestei săptămâni.