Comportamentului consumatorului online Black Friday 2017
In urma unui studiu realizat pe un esantion de 1000 de persoane, retailerul CEL.ro a prezentat comportamentul consumatorului online inaintea celui mai mare eveniment de e-commerce al anului – Black Friday. Magazinul online se pregateste in aceasta perioada cu reduceri de pana la 75% la o gama larga de produse.
Retailerul declara ca dintre cei care au raspuns, un procent de 54% au fost femei, in timp ce barbatii au avut o pondere de 46%. Interesul pentru aceasta zi este mare in randul romanilor, astfel ca 48% intentioneaza sa isi cumpere ceva, in timp ce 38% vor face cumparaturi doar daca vor gasi preturi cu adevarat mai mici decat in timpul anului. Doar 14% sustin ca nu sunt interesati de Black Friday pentru ca magazinele romanesti nu au oferte pe placul lor.
La fel ca in anii trecuti, desktopul este favorit in ceea ce priveste plasarea unei comenzi. Un procent de 56% au ales PC-ul, in timp ce dispozitivele mobile (tableta si smartphone) detin o rata de 44%.
Cu toate ca in ultimii ani metodele de plata s-au diverisificat, romanii prefera tot plata cash la livrare. Doar 29% intentioneaza sa plateasca online, iar 12% sa plateasca in rate. In ceea ce priveste sistemul de rate, cei mai multi, adica 46%, aleg un numar de 6 rate, insa sunt urmati de cei care prefera 12 rate, adica 32%. Numai 22% aleg 24 de rate sau mai mult. Cei mai multi dintre cei care vor cumpara de Black Friday se asteapta la discounturi intre 50 si 70%.
Cele mai cautate produse de Black Friday raman telefoanele, laptopurile, televizoarele si electrocasnicele, 45% dintre respondenti spunand ca intentioneaza sa isi achizitioneze cel putin un produs din aceasta categorie. Un procent de 29% prefera produse de ingrijire personala si de fashion, iar restul de 26% planuiesc sa isi cumpere componente pentru PC, jocuri sau console, jucarii si articole de bebelusi.
Studiul mai arata ca in general romanii sunt nerabdatori si nu asteapta ziua evenimentului pentru a face cumparaturi, ci prefera sa verifice in noapte dinainte de Black Friday reducerile pe care le pregatesc retailerii. Majoritatea afla despre aceste oferte de pe Facebook si de pe site-urile magazinelor online, iar restul afla din newsletter sau reclamele TV.
In ceea ce priveste segmentul de varsta s-au identificat 4 categorii mari: cei care se mentin in top, aproximativ 29% au varsta cuprinsa intre 25 si 30 de ani, fiind urmati cu un procent de 20% de cei care se inscriu in segmentul 31-35 de ani. In ultimul timp s-a remarcat si generatia milenialilor, ajungand la un procent de 19%, care au un interes sporit fata de Black Friday. Persoanele cu varsta cuprinsa intre 36 si 40 de ani, doar 12%, nu mai au aceeasi preocupare fata de acest eveniment, iar cei trecuti de 40 de ani reprezinta doar 11%. Restul de 9% se incadreaza in segmentul de varsta de peste 50 de ani.