GameStop a câștigat doar aproximativ 0,20% din venitul său mediu zilnic prin vânzarea de NFT-uri în ultimele 24 de ore
Ultimele câteva ore s-au dovedit a fi o fereastră critică de verificare a realității pentru hype-ul necruțător care a încapsulat promovarea GameStop legată de NFT de la începutul acestui an. Desigur, dacă compania ar fi profitat de fapt de hype-ul NFT care a curs pe piață încă de la sfârșitul lunii martie, povestea ar fi putut fi puțin diferită.
Ca o reîmprospătare, GameStop și-a lansat oficial piața NFT luni. Platforma este construită pe tehnologia Loopring și exploatează capacitatea Immutable X – o soluție Ethereum Layer 2 (L2) – de a permite baterea și tranzacționarea de NFT într-un mediu „neutru din punct de vedere al emisiilor de carbon” și fără taxe. Pentru a atrage creatorii de NFT, GameStop a creat un fond de 100 de milioane de dolari care este denominat în jetoane IMX de la Immutable X. În cele din urmă, GameStop își propune să găzduiască miliarde de active digitale și NFT-uri cu costuri reduse în joc, inclusiv bunuri imobiliare digitale și skin-uri în joc, creând astfel o nouă sursă considerabilă de generare de venituri.
Înainte de a aprofunda mai departe, să trecem în revistă metoda pe care am folosit-o pentru a calcula veniturile GameStop legate de NFT pe 24 de ore. Pagina de statistici a companiei enumeră volumul de vânzări pe 24 de ore al primelor 25 de colecții NFT de pe platformă. Am adăugat volumul în dolari al colecțiilor listate și apoi am aplicat taxa de 2,25 % pe care GameStop o percepe pentru aceste vânzări NFT. Rețineți că această metodă subestimează volumul total al platformei, ignorând restul plăcintei proverbiale și concentrându-se doar pe primele 25 de colecții NFT populare după volum. Singura altă alternativă este să mergeți pe pagina web a fiecărei colecții și să adunați manual volumul total care este listat pentru fiecare colecție în parte. Cu toate acestea, această abordare și-ar pierde rapid utilitatea pe scară largă, deoarece este de natură cumulativă și nu permite bifurcarea volumului de vânzări NFT în funcție de zilele și lunile calendaristice.
Revenind, conform metodei descrise mai sus, piața NFT a generat un volum de 1,474 milioane de dolari în ultimele 24 de ore, ceea ce echivalează cu o cotă de 33.174 de dolari pentru GameStop. Țineți cont de faptul că GameStop a câștigat în medie aproximativ 16,5 milioane de dolari pe zi în 2021. Prin urmare, piața NFT a companiei generează în prezent doar aproximativ 0,20% din această măsură, abia dacă este ceva de scris acasă.
Într-o notă similară, OpenSea a înregistrat un volum de aproximativ 11,1 milioane de dolari în ultimele 24 de ore, ceea ce echivalează cu aproximativ 277.500 de dolari în venituri zilnice, pe baza unui comision de 2,5%. Acest lucru înseamnă că piața NFT a GameStop a obținut doar aproximativ 12% din veniturile zilnice ale OpenSea în ultimele 24 de ore.
Bineînțeles, GameStop mai are încă o salvare. Având în vedere că piața generală NFT este ferm înfiptă în proverbialul coș de gunoi, retailerul de jocuri video mizează pe activele din joc bazate pe Web3 – acestea nu sunt încă disponibile, dar se așteaptă să fie lansate în curând. La urma urmei, GameStop a prezentat adesea relația sa specială cu dezvoltatorii de jocuri ca fiind un atu strategic în demersul său NFT.