
GPU-urile Intel Arc nu dispun de suport nativ DX9, trebuie să fie emulate pe DX12
GPU-urile Intel Arc au fost concepute pentru a suporta API-uri moderne, cum ar fi DX12 și Vulkan API-uri, dar, în acest fel, au lăsat deoparte suportul nativ pentru API-urile tradiționale, cum ar fi DX9.
Pe pagina sa de asistență, Intel afirmă că procesoarele sale din generația a 12-a cu GPU Xe și GPU-urile discrete Arc nu suportă DX9 în mod nativ. Acest lucru înseamnă că, deși nu există suport nativ la nivel hardware, aceste cipuri pot totuși rula aplicații și jocuri bazate pe API-ul DX9 prin emularea acestuia pe DX12 prin intermediul interfeței D3D9On12.
„Descriere – Sistemul meu cu grafică Intel acceptă DX9?
Rezoluție – GPU integrat al procesoarelor Intel din a 12-a generație și GPU-ul discret Arc nu mai suportă D3D9 în mod nativ. Aplicațiile și jocurile bazate pe DirectX 9 pot funcționa în continuare prin intermediul interfeței Microsoft* D3D9On12.
GPU-ul integrat al procesoarelor Intel din generația a 11-a și mai vechi suportă DX9 în mod nativ, dar pot fi combinate cu plăcile grafice Arc. În acest caz, este probabil ca redarea să fie gestionată de placă și nu de iGPU (cu excepția cazului în care placa este dezactivată). Astfel, sistemul va utiliza DX9On12 în loc de DX9.
Deoarece DirectX este proprietatea și este susținut de Microsoft, depanarea problemelor legate de aplicațiile și jocurile DX9 necesită promovarea oricăror constatări către serviciul de asistență Microsoft, astfel încât aceștia să poată include corecturile corespunzătoare în următoarea actualizare a sistemului de operare și a API-urilor DirectX.”
Cu D3D9OnD12, GPU-urile Intel Arc pot emula DX9 pe un strat DX12 fără a fi nevoie să le trimită la un driver DX9, care nu este disponibil în mod nativ pe aceste cipuri. Microsoft însuși afirmă că soluția DX9On12 este la fel de bună ca o implementare nativă a unui driver DX9.
GPU-urile Intel Arc nu dispun de suport nativ DX9, trebuie să fie emulate pe DX12 1
Intel a declarat deja că în acest moment se concentrează în primul rând pe lista de aplicații de nivel 1, care include jocuri bazate pe API-urile DX12 și Vulkan. După aceasta, compania plănuiește să treacă la titlurile DX11 și OpenGL, care se încadrează în aplicațiile de nivelul 2, iar în cele din urmă, avem titlurile moștenite bazate pe API-uri mult mai vechi, cum ar fi DX9. Există o listă uriașă de jocuri vechi care încă au o bază masivă de utilizatori care le joacă, în special jocuri precum CS:GO (DX9), ceea ce ar putea explica de ce unii utilizatori / recenzenți au întâmpinat probleme atunci când au rulat jocul pe GPU-uri Intel Arc sau Xe.
Echipa Intel Arc lucrează cu siguranță din greu la suita de drivere și, având în vedere că lansarea se apropie luna viitoare, sperăm că până atunci se va scăpa de cele mai multe dintre bug-urile și problemele de performanță cu care s-a confruntat Arc A380 la lansarea sa.