Stiri

Iată de ce crede un analist că Tesla ar trebui să cumpere pur și simplu Uber

După ce a plătit în mod cronic prea mult pentru platforma de socializare X, Elon Musk nu se grăbește probabil să se implice din nou într-un proces complex de achiziție. Cu toate acestea, un analist uber-bullish Tesla îl îndeamnă acum pe cea mai bogată persoană din lume să utilizeze resursele considerabile ale gigantului EV pentru a achiziționa Uber.

După cum am remarcat într-un post recent, acțiunile Tesla s-au luptat în ultima vreme, acestea scăzând acum cu 8% în ultima lună. Pentru comparație, indicele Nasdaq 100 este în creștere cu puțin peste 1 la sută în același interval de timp. O mare parte din această slăbiciune recentă emană din comentariile lui Elon Musk în timpul apelului privind câștigurile Tesla din T2 2023, în care CEO-ul gigantului EV a comunicat dorința sa continuă de a sacrifica marjele de profit pentru a stimula creșterea volumului, mizând pe faptul că o eventuală soluție la enigma FSD va genera profituri mult mai mari pe termen lung. Acest lucru sugerează că s-ar putea să apară mai multe reduceri de prețuri. Pentru analiști, acesta a fost un apel clar și răspicat la noi reduceri de prețuri în săptămânile următoare, punând bazele unei erodări substanțiale a marjei de profit în scădere rapidă a Tesla.

Mai mult decât atât, având în vedere că rata de adoptare a capacității Full Self-Driving (FSD) a Autopilotului variază între 10% și 19%, probabilitatea ca FSD să ofere vreodată o compensație holistică pentru reducerile agresive de preț ale Tesla rămâne destul de redusă.

În acest context, Gary Black, de la Future Fund, l-a îndemnat pe Elon Musk să cumpere pur și simplu Uber. Raționamentul aici este destul de simplu: dacă șofatul autonom este într-adevăr viitorul, atunci Tesla ar trebui fie să își construiască propria rețea de mașini autonome de transport public de persoane, fie să se bazeze pe un cadru existent. Prima opțiune s-ar dovedi a fi prohibitiv de costisitoare pentru Tesla, lăsând-o pe cea de-a doua ca fiind singura abordare fezabilă. În acest caz, având în vedere poziția de lider mondial a Uber, este logic ca Tesla să construiască fie un parteneriat exclusiv cu gigantul de transport cu mașina, fie să îl achiziționeze în mod direct. Ca un bonus suplimentar, Tesla ar obține acces la cei 137 de milioane de clienți ai Uber, permițând gigantului EV să își antreneze rețeaua neuronală personalizată axată pe FSD într-un ritm mult mai rapid, valorificând cele 25 de milioane de călătorii pe care clienții Uber le fac în fiecare zi.

Desigur, o astfel de performanță nu ar fi o plimbare în parc. La urma urmei, Uber este evaluată în prezent la 95 de miliarde de dolari, în timp ce Tesla are doar 23 de miliarde de dolari în numerar, cu o parte semnificativă destinată extinderii continue a capacității.

Cu toate acestea, Black crede că Tesla ar fi capabilă să realizeze o tranzacție cu capitaluri proprii, cu avantajul suplimentar de a nu fi nevoită să concureze cu flota autonomă a Uber în cadrul diviziei UberX, care este deja în parteneriat cu Waymo de la Google.

Articole similare

Back to top button
%d blogeri au apreciat: