Stiri

Volumul tranzacțiilor NFT a scăzut cu 97% de la începutul anului

NFT-urile sunt în declin constant de luni de zile, iar noile date arată cât de rău a ajuns situația: obiectele de colecție digitale și-au pierdut practic toată strălucirea, iar volumul de tranzacționare s-a prăbușit cu 97% de la începutul anului 2022.

Un raport al Bloomberg arată că volumul de tranzacționare pentru token-urile non-fungibile (NFTs) a trecut de la 17 miliarde de dolari în ianuarie la doar 466 de milioane de dolari în această lună, o scădere masivă de 97% în nouă luni, relatează Gizmodo.

Această prăbușire plasează NFT-urile sub punctul în care se aflau chiar înainte de boom-ul NFT-urilor care a avut loc în vara anului 2021, care a dus la o explozie a popularității creării de NFT-uri. Gizmodo notează că OpenSea, care este cea mai mare platformă de tranzacționare NFT după volum, și-a văzut vânzările scăzând cu 75% în septembrie, comparativ cu doar două luni înainte. Aceasta, în ciuda faptului că numărul de comercianți nu a scăzut cu adevărat prea mult, chiar dacă numărul de tranzacții s-a prăbușit. În luna septembrie a acestui an au existat peste 42.000 de comercianți în total, comparativ cu vârful de puțin peste 45.000 din martie.

Din luna mai, aproape 2 trilioane de dolari au fost pierdute în spațiul criptografic. Așadar, în timp ce nucleul pieței de tranzacționare NFT este încă prezent, sperând în mod clar într-o revenire, valoarea reală a acestor produse digitale a fost aproape complet ștearsă.

NFT-urile nu au fost nimic dacă nu au fost controversate. Timp de aproximativ un an, mai multe organizații de profil înalt, de la case de licitații de top, la Twitter și Meta, și chiar Canon și Associated Press, au încercat să se implice în agitația NFT. Chiar și Samsung și LG au lansat piețe specifice NFT pentru a încerca să vândă opere de artă NFT pentru a fi afișate pe televizoarele lor.

NFT-urile de fotografie au fost deosebit de populare, cea mai mare valoare a unei singure NFT și a 100 de fotografii fizice vânzându-se cu 1,11 milioane de dolari.

Această dorință de a avea obiecte de colecție digitale a fost atât de puternică, încât o casă de licitații a vândut fotografii istorice pe plăci de sticlă împreună cu un NFT și l-a instruit pe cumpărătorul de top să spargă originalele, ceea ce reprezintă poate exemplul perfect al absurdității acestei mode. Dar chiar și în cazul acestor promovări legitime ale NFT, formatul era plin de exploatare. În ianuarie s-a dezvăluit că peste 80% din NFT-urile care au fost bătute gratuit pe OpenSea erau false sau furate. În luna următoare, aceeași piață NFT devenită celebră pentru că a vândut primul tweet al lui Jack Dorsey pentru 2,9 milioane de dolari a întrerupt tranzacționarea din cauza unei fraude generalizate. Povești ca acestea cu siguranță nu au ajutat la menținerea în viață a hype-ului criptografic în rândul persoanei obișnuite.

Chiar dacă Meta continuă să facă presiuni pentru suportul NFT pe platformele sale, probabil ca o modalitate de a monetiza visul febril al lui Mark Zuckerberg de a crea un metavers (împingerea în care a făcut compania să piardă miliarde), aceste obiecte de colecție digitale nu se îndreaptă absolut deloc în direcția corectă în ceea ce privește valoarea.

Articole similare

Back to top button
%d blogeri au apreciat: