Produsele vandute in offline sunt mai scumpe cu 38% decat cele din online
Conform unui studiu realizat de Retail Data Monitoring, la comanda Asociației Române a Magazinelor Online (ARMO), produsele vandute in magazinele offline sunt cu circa 38% mai scumpe in medie, comparativ cu produsele similare comercializate online de același retailer.
De exemplu, pentru un televizor cumparatorii platesc in medie, cu 212 lei mai mult, respectiv 6% din valoarea produsului, dacă ar cumpăra online, de la același retailer. Tot cu 6% sunt mai scumpe și aspiratoarele, respectiv, 35 de lei, în timp ce costul unui fier de călcat poate fi cu până la 12% mai ridicat într-un magazin fizic față de unul online.
Categorie produs | Preț mai ridicat în offline |
Fiare de călcat | 57% |
Monitoare | 45% |
Electrocasnice mici | 38% |
Mașini de spălat rufe | 36% |
Frigidere | 36% |
Televizoare | 34% |
Aspiratoare | 34% |
Telefoane mobile | 27% |
Laptopuri | 20% |
Declaratie oficiala:
„Diferența de preț între offline și online se datorează costurilor mai mari asociate operării unui magazin fizic, respectiv, chirie, întreținere, depozit, costuri mai mari de personal. Online este mai eficient pentru retailer, lucru care se reflectă într-un preț mai bun pentru cumpărător.
În afară de faptul că pentru 88% dintre produsele analizate prețul practicat online este mai mic sau egal cu cel din offline, clientul are și avantajul unei metode rapide și comode de a face cumpărături, evitând aglomerația din magazine, o disponibilitate mai mare a produsului și posibilitatea de a compara prețurile din mai multe magazine. În plus, în funcție de retailer, are chiar și 30 de zile la dispoziție să returneze produsul dacă se răzgândește asupra achiziției și servicii cu valoare adăugată precum livrarea gratuită sau deschiderea coletului la livrare”, a declarat Florinel Chiș, directorul executiv al ARMO.