Acer
Lifestyle

Românii au cumpărat fashion pe timpul nopții, în medie, de 282 de lei, în prima jumătate a anului

Cumpărăturile nu se mai concentrează în intervalele orare în care magazinele fizice sunt deschise și tot mai multe achiziții au loc după orele de program, retailul online și creșterea gradului de penetrare a dispozitivelor mobile oferindu-le clienților libertatea de a face shopping de fashion de oriunde și oricând, inclusiv noaptea. În acest context, Fashion Days(link) a analizat obiceiurile de cumpărare nocturne ale clienților din România, Bulgaria și Ungaria, în primele șase luni ale anului în curs.

Astfel, clienții Fashion Days din România au plasat comenzi după ora 00:00 mai nooapteales de pe dispozitivele mobile și au cumpărat pantofi clasici, pantofi sport, rochii, sacouri, ceasuri și accesorii, genți, haine pentru copiidar și obiecte decorative pentru casă. Majoritatea comenzilor plasate în timpul nopții (41,69%) au fost înregistrate în intervalul 00:00 – 01:00, iar cele mai multe achiziții au fost făcute din București (43%), Timișoara și Cluj-Napoca. În medie, valoarea unei achiziții nocturne a fost de 282 de lei.

„Clienții noștri, aflați mereu în mișcare și cu timp tot mai limitat, își doresc să poată face cumpărături de oriunde și oricând: în mijloacele de transport, în drumul spre birou, în vacanță, așteptând la restaurant, și chiar noaptea, când au mai mult timp liber și se pot bucura de oferta diversificată de branduri și produse potrivite oricărui stil, pe care o găsesc în magazinul nostru online.

La Fashion Days, observăm în fiecare an un interes crescut pentru cumpărături în intervalul 00:00 – 06:00 și că tot mai multe comenzi sunt plasate de pe smartphone și tabletă, clienții profitând de avantajele oferite de aplicația Fashion Days, precum navigarea rapidă, cea mai bună selecție de produse și branduri, opțiuni de filtrare utile și imagini de cea mai bună calitate”, spune Andrei Chirilă, Chief Marketing Officer Fashion Days.

Dispozitivele mobile au fost utilizate cu precădere (74%) de clienții nocturi români pentru a-și comanda produsele dorite. Aproximativ 69% din totalul achizițiilor a fost realizat de pe smartphone și 5% de pe tabletă, restul reprezentând comenzi plasate de pe desktop.

Ponderea de utilizare a dispozitivelor mobile a fost ridicată și în Bulgaria (68%) și Ungaria (71%). Se remarcă o particularitate la clienții din Ungaria, prin utilizarea mai ridicată a tabletelor (10% din total) pentru comenzile plasate noaptea.

Cel mai scump produs – un ceas de 13.352 de lei

În toate cele trei țări în care Fashion Days este prezent, cele mai multe comenzi au inclus produse din categorii precum încălțăminte și îmbrăcăminte pentru femei,  încălțăminte pentru bărbați și genți și accesorii pentru femei.

Cel mai scump produs achiziționat noaptea a fost un ceas cronograf argintiu Bell & Ross, în valoare de 13.352 de lei. Comanda care a inclus ceasul a fost plasată în România, pe 12 mai, la ora 02:58:26. În Bulgaria, cel mai scump produs cumpărat a fost tot un ceas cronograf, Tissot, la prețul aproximativ de 3.790 de lei,  în timp ce, un client din Ungaria a cumpărat o rochie Dolce&Gabbana, pentru care a plătit echivalentul a 2.312 lei.

În medie, o achiziție făcută noaptea în România este de 282 de lei, iar în Ungaria ajunge la 311 lei. Valoarea medie a cumpărăturilor nocturne este ușor mai crescută în Bulgaria, de aproximativ 330 de lei, mai ales datorită comenzilor plasate de femei.

Cel mai activ interval orar – 00:00 – 01:00            

În România, cele mai multe comenzi plasate noaptea (41,7%) au fost realizate în intervalul orar 00:00 – 01:00. Aceasta a fost și cea mai activă oră pentru cumpărătorii din Bulgaria – 37,2%, în timp ce, în Ungaria, cele mai multe comenzi (54,2%) au fost plasate spre dimineață, între 05:00 – 06:00.

În continuare, femeile reprezintă categoria cu cei mai activi clienți, chiar și noaptea. Însă se remarcă un apetit crescut pentru cumpărături în rândul bărbaților, reprezentând 39% din clienții care au plasat comenzi în România, în intervalul 00:00 – 05:00. Adică, aproape 4 din 10 comenzi plasate noaptea pe fashiondays.ro au fost realizate de bărbați. Atât în Bulgaria, cât și în Ungaria, 27% din achizițiile făcute în intervalul 00:00 – 06:00 au fost realizate de bărbați.

În toate cele trei țări, intervalul cu cea mai scăzută activitate de shopping a fost 04:00 – 05:00. În România, 6,67% din comenzile plasate în timpul nopții s-au înregistrat în acest interval.

Articole similare

Back to top button
%d blogeri au apreciat: