TehnologieTelecom

Ce drepturi au utilizatorii când acceptă, prin telefon, email sau online, o ofertă de la furnizori

Printr-un comunicat lansat, Autoritatea Nationala pentru Administrare si Reglementare in Comunicatii (ANCOM) a anuntat oficial ce drepturi au utilizatorii atunci cand accepta, prin telefon, email sau online, o oferta de la furnizori pentru servicii de telefonie, internet sau televiziune.

Astfel, indiferent de mijlocul de comunicare la distanță utilizat pentru încheierea contractelor la distanţă:

  • utilizatorii trebuie să primească, într-un mod adecvat mijlocului de comunicare la distanță utilizat, o serie de informații cu privire la serviciile pe care urmează să le contracteze, înainte ca aceste contracte să producă efecte obligatorii pentru ei;
  • un astfel de contract intră în vigoare numai după ce utilizatorii și-au exprimat consimțământul în scris, pe un suport durabil (e-mail, scrisoare, fax) în cazul în care serviciile au fost contractate prin telefon, fax ori e-mail sau după ce furnizorul a confirmat comanda, în cazul în care serviciile au fost contractate online (prin intermediul unui site sau printr-o aplicație);
  • utilizatorii au dreptul să se retragă din contract, fără nicio justificare, în termen de maxim 14 zile de la încheierea contractului.

Daca un consumator considera ca furnizorul nu a respectat drepturile acestuia, are posibilitatea de a sesiza ANCOM sau ANPC.

Articole similare

Back to top button
%d blogeri au apreciat: