Bucureștenii, clujenii și băimărenii cumpără cele mai multe produse tech
Românii sunt mari amatori de tehnologie și cumpără în special modele vârf de gamă, atât la telefoane mobile și tablete, cât și la gadget-uri sau accesorii. Potrivit datelor QuickMobile, cel mai mare specialist în tehnologie din România, apetitul pentru produsele high-tech este cel mai ridicat în rândul bucureștenilor, clujenilor și băimărenilor.
Locuitorii Capitalei sunt fruntași la nivel național în funcție de numărul şi valoarea produselor tech cumpărate. De la începutul anului și până în prezent, aceștia au generat peste 24% din totalul vânzărilor QuickMobile. Bonul mediu cheltuit de clientul bucureştean pe produse din oferta QuickMobile s-a ridicat, în perioada analizată, la circa 1.500 lei, majoritatea optând pentru smartphone-uri.
Pe locul doi în clasament se află clujenii, care au făcut achiziții cu o valoare medie de 1.400 lei. Ponderea produselor cumpărate de aceștia reprezintă 16% din totalul înregistrat până acum de companie.
Podiumul este completat de băimăreni, care au cheltuit, de la începutul anului până în prezent, în medie, 1.300 lei pe produse tech. Vânzările generate de aceștia reprezintă 9% din totalul înregistrat de retailer în perioada analizată.
”Românii au un apetit dezvoltat pentru tehnologie și nu fac rabat de la calitate atunci când își cumpără produse tech, iar această tendință se reflectă în vânzările înregistrate la nivel național. Pentru că știm care sunt preferinţele românilor, am inclus, întotdeauna, în oferta QuickMobile, cele mai inovatoare produse și am reușit astfel să venim în întâmpinarea tuturor celor care vor gadget-uri, accesorii, telefoane sau ceasuri inteligente realizate de giganții high-tech”, a declarat Tudor Țiboc, General Manager QuickMobile.
Potrivit acestuia, bucureștenii conduc și topul celor mai mari achiziții de produse tech din România. Astfel, cea mai mare comandă făcută în Capitală, de la începutul anului și până în prezent, a fost în valoare de peste 25.000 lei, și a fost plasată pentru o dronă marca DJI Innovations, cel mai mare producător de drone civile de mici dimensiuni din lume.
”Smartphone-urile conduc detașat topul vânzărilor de produse tech din oferta noastră, având în vedere faptul că rata de schimbare a dispozitivelor premium este de șase luni. Din totalul celor interesați de telefoane mobile, aceste device-uri sunt căutate de peste 95% dintre clienți. În materie de telefoane, vedetele din prima parte a anului au fost Samsung Galaxy S7 și Samsung Galaxy S7 Edge, LG G5, Xiaomi Mi5 și iPhone SE”, a explicat Tudor Țiboc.
Potrivit acestuia, dispozitivele dual-SIM sunt şi ele preferate de români, în contextul în care circa 30% dintre telefoanele vândute au o asemenea funcție.
Din totalul celor care cumpără telefoane mobile, aproximativ 60% dintre clienţii QuickMobile sunt bărbați. Aceștia preferă în special dispozitivele cu ecran mare, în timp ce femeile pun accent pe design și caută smartphone-uri cu carcase colorate, care pot fi accesorizate ușor. În același timp, două treimi dintre clienți pun accent și pe protecția device-urilor, cele mai vândute accesorii fiind husele și foliile de sticlă pentru protecţia ecranului.
Cu peste 10% din vânzările companiei din primele patru luni ale anului, smartwatch-urile se numără printre produsele care au un succes tot mai mare în România. Prețurile acestor dispozitive se situează între 100 şi 5.000 lei, iar bonul mediu plătit de clienții QuickMobile pentru smartwatch-uri a fost de circa 1.290 de lei, cele mai populare modele fiind Apple Watch 42 mm, Samsung Gear S2 și Pebble.
Românii care au achiziţionat anul acesta tablete au preferat extremele: Samsung Galaxy View, primul produs cu ecran de peste 18 inch de la Samsung, și noua tabletă iPad Pro, cu ecran de 9,7 inch, realizat în tandem cu tendința utilizatorilor de a folosi dispozitive cât mai compacte și mai portabile. Însă, pe segmentul tabletelor, se evidențiază și în România tendința de scădere a vânzărilor, resimțită la nivel european. Acest trend apare din cauza faptului că tot mai mulţi clienţi optează pentru telefoane smart, cu ecrane ce ating până la 6 inch, care reuşesc astfel să înlocuiască funcţionalităţile tabletei.