Piața românească de IT, vector de creștere al economiei
În ultimii ani, industria de IT a devenit unul dintre principalii vectori de creștere ai economiei românești. Numai în anul 2015, contribuția sectorului tehnologic la produsul intern brut al României a crescut cu 13%, iar specialiștii prognozează o creștere continuă. În plus, industria de software românească este apreciată și peste hotare, exporturile în domeniu atingând deja pragul de două miliarde de euro.
Companiile locale sunt susținute în procesul lor de creștere de evenimentele din domeniu, unde își pot dezvolta afacerile prin găsirea unor noi parteneri și clienți și unde găsesc informații despre trendurile existente la nivel mondial. Cel mai amplu eveniment este Internet & Mobile World, defășurat pe 5-6 octombrie la Romexpo București, care aduce laolaltă peste 8,000 de vizitatori din mediul business local și internațional. Înscrierea pentru eveniment e disponibilă pe www.imworld.ro.
Companiile internaționale, interesate de penetrarea pieței românești
Anul 2015 a reprezentat consolidarea industriei de software românească pe piața internațională. Pe lângă creșterea de 500 de milioane de euro al exporturilor față de anul anterior, mai multe companii internaționale și-au deschis sedii noi în România. Un astfel de exemplu este MiniCRM, o companie care oferă servicii de gestionare a relațiilor cu clienții.
O companie fondată la Budapesta, MiniCRM, a avut prima interacțiune cu piața română la ediția din 2015 Internet&Mobile World. Răspunsurile primite din piață și nivelul de dezvoltare local le-a confirmat că e momentul oportun să îți extindă serviciile pe piața din România, ca exponent al Europei de Est:
”IMWorld a fost o oportunitate foarte bună de a vorbi direct cu potențialii noștri clienți. Am avut foarte multe interacțiuni one-on-one, am învățat foarte multe lucruri despre specificul pieței și despre nevoile clienților”, menționează Anca Ioana Bandac, Country Manager MiniCRM. Din cele 4,500 de companii care viziteaza Internet & Mobile World, peste 15% sunt în căutare de parteneri și clienți regionali, care să le consolideze poziția pe piață.
Extinderea pieței locale de e-commerce
Piața locală de e-commerce este în plină dezvoltare, cu o valoare totală estimată de 1.4 miliarde de Euro. O dată cu încrederea acordată de consumatori comerțului online, au crescut și numărul tranzacțiilor prin carduri de credit, iar obiectivul Mastercard este să obțină o creștere anuală de 20% pe an a tranzacțiilor cu cardul.
”IMWorld a contribuit semnificativ la popularizarea Masterpass, întrucât am promovat cu succes soluția noastră de plăți digitale în cadrul participărilor noastre la eveniment. În prezent, peste 1,000 de comercianți au integrat suita de servicii digitale Masterpass pe paginile lor online”, declară Gabriel Ghiță, Head of New Business CEE în cadrul Mastercard Europe.
Networking la nivel de top
Mai mult de o treime din vizitatorii Internet&Mobile World sunt factori de decizie în companiile lor, așa că networking-ul este o componentă importantă a evenimentului. Inovi Intelligent Surfaces, o companie românească inovativă care comercializează mese interactive, și-a extins rețeaua de parteneri prin participarea la eveniment, conform spuselor lui Alexandru Dragomir, CEO. Aceștia au purtat discuții cu noi contacte, persoane de decizie, care le-au devenit ulterior participarii la eveniment clienți.
Participanții la eveniment pot interacționa ușor cu persoanele relevante pentru ei prin platforma MyConnector, o aplicație dedicată filtrării și contactării vizitatorilor pentru stabilirea de întâlniri. Toate persoanele înscrise pentru Internet&Mobile World vor avea acces în platforma MyConnector începând cu data de 28 septembrie 2016. Pachetele de acces la eveniment pornesc de la 0 lei și sunt disponibile in diverse forme si categorii de preturi, in functie de zonele ce pot fi accesate in eveniment pe site-ul www.imworld.ro.