Telekom Romania anunță indicatorii financiari pentru trimestrul al doilea 2016
Telekom Romania Communications și Telekom Romania Mobile Communications anunță principalii indicatori de performanță pentru al doilea trimestru din 2016, încheiat la 30 iunie 2016, conform datelor publicate astăzi de către OTE Group.
„Într-un mediu provocator, Telekom Romania prezintă primele semnale de creștere, ca urmare a recentelor inițiative strategice. Pachetele integrate fix şi mobil, MagentaONE, câștigă teren constant; segmentul TV, care oferă conținut unic, este în creștere, iar îmbunătățirea rapidă a serviciilor noastre de telefonie mobilă 4G atrage noi clienți, în special pe segmentul mobil de abonamente business. Cu toate acestea, presiunea din partea unui mediu puternic concurenţial şi a altor factori a afectat rata de creștere și performanța companiei, în general. De la începutul anului, am înregistrat o creștere de 20% a acoperirii rețelei de fibră optică, ajungând la aproape 1,7 milioane de gospodării şi, în acest moment, suntem capabili să oferim cele mai avansate servicii de comunicaţii de pe piață către o bază de clienţi în continuă extindere.
Interesul mai scăzut pentru serviciile mobile este parțial compensat de preferința clienților pentru servicii integrate. Prioritatea noastră pentru următoarea perioadă este să ne concentrăm asupra valorii adăugate pe care o oferim clienților, prin creșterea gradului de disponibilitate a rețelei de fibră optică, respectiv a acoperirii 4G, prin calitatea serviciilor și simplificarea interacțiunii cu clienții”, a spus Anastasios Tzoulas, Director Financiar, Telekom Romania.
Telekom Romania Communications
Rezultatele financiare raportate de Telekom Romania Communications pentru T2 2016 au reflectat venituri relativ stabile, un declin al EBITDA, dar și o tendință pozitivă în zonele-cheie precum ofertele integrate fix-mobil, respectiv serviciile TV. În T2 2016, veniturile au atins 149,5 milioane euro, cu 0,7% mai mici decât în T2 2015. Pro forma EBITDA (câştigurile operaţionale înaintea dobânzilor, taxelor, deprecierii şi amortizărilor, excluzând costurile de restructurare) pentru T2 2016 a fost de 15,2 milioane euro, cu 41,8% mai mică decât în T2 2015. Costurile operaționale au fost mai ridicate datorită cheltuielilor cu interconectarea, chiriei privind reţeaua și a costurilor cu conținutul TV.
Telekom Romania Communications a ajuns la 310.314 clienți pentru ofertele convergente MagentaONE, cu 126% mai mulți faţă de T2 2015. Drept urmare, veniturile din serviciile mobile au crescut cu 78% în T2 2016 faţă de aceeași perioadă a lui 2015.
Pe segmentul serviciilor TV, baza de clienți a ajuns la 1,461 milioane, mai mare cu 2,8% comparativ cu T2 2015. În ceea ce privește FTTx (fibra optică), raza de acoperire a crescut la aproximativ 1,7 milioane de gospodării, de la 1,4 milioane. Clienții care optează pentru această tehnologie beneficiază de viteze de până la 1 Gbps pentru Internet și de servicii de televiziune interactivă (IPTV).
Abonații serviciilor de Internet broadband (atât fix, cât și mobil) au scăzut cu 1,2% în T2 2016 față de T2 2015, la 1,194 milioane, iar veniturile din Internet fix s-au diminuat cu 4% în aceeași perioadă. Numărul utilizatorilor de voce (fixă și mobilă) a crescut cu 1%, la 2,183 milioane, pe fondul evoluției pozitive a segmentului mobil, în timp ce numărul liniilor fixe continuă tendința descrescătoare, cu o reducere de 6,9% în T2 2016, şi un declin de 16% al veniturilor corespunzătoare în aceeşi perioadă.
Veniturile Telekom Romania Communications pe segmentul wholesale au crescut cu 2,1 milioane euro în primele șase luni ale lui 2016 față de aceeași perioadă a anului precedent, în principal datorită încheierii unor noi parteneriate la nivel internațional.
Numărul de abonamente raportat pentru serviciile fixe și cele mobile a crescut cu 1% în T2 2016 față de aceeași perioadă a anului trecut, ajungând la 4,838 milioane.
Telekom Romania Mobile Communications
Telekom Romania Mobile Communications a înregistrat venituri totale de 110,1 milioane euro în T2 2016, în creştere cu 4,9% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, în timp ce veniturile din servicii au scăzut cu 2,6%, la 76,0 milioane de euro în T2 2016.
Baza totală de clienţi Telekom Romania Mobile Communications a scăzut în T2 2016 cu 4,6%, la 5,6 milioane, dintre care 29% reprezintă clienţii serviciilor pe bază de abonament (postpaid).
Segmentul business postpaid a crescut cu 5% faţă de T2 2015 datorită ofertelor dedicate ale companiei, cât și a sinergiilor create în urma procesului de rebranding, împreună cu Telekom Romania Communications, sub brandul Telekom.
ARPU (venitul mediu pe utilizator) a avut o creştere de 1,7% în T2 2016.
Deteriorarea marjei pe segmentul prepaid, ca urmare a competiţiei intense pe piaţa serviciilor de telecomunicaţii, împreună cu costurile asociate extinderii bazei de clienţi pe segmentul business, a dus la o scădere de 5% a EBITDA față de T2 2015.
În prezent, Telekom Romania Mobile Communications oferă acoperire extinsă pentru serviciile 4G, pentru 96% din populația urbană a României, clienții beneficiind astfel de o experiență superioară în utilizarea serviciilor de date mobile. Acoperirea 4G extinsă este disponibilă clienților Telekom Romania, noi și existenți, ai serviciilor mobile pe bază de abonament și ai ofertelor MagentaONE, de pe segmentele rezidențial și business, cu planuri tarifare ce includ servicii 4G.